劇情簡介

艾利斯佛萊契(休葛蘭 飾)是個過氣的八零年代流行巨星,如今往往只能在懷舊巡迴演唱會獻唱,但就連這樣的邀約機會都越來越少了。某天,突然從天上掉下來一個翻身良機,爆紅的流行小天后蔻拉不但向他邀歌,同時提議一起合唱並錄音。艾利斯當然不會放過這個大好機會,只是得先解決一個問題─他已經好幾年沒寫歌了,更要命的是,他根本不會寫歌詞。 
艾利斯只剩幾天可以寫歌,如果沒寫成,他也別想重返流行歌壇了。此時繆斯女神登場,怪怪美女蘇菲(茱兒芭莉摩 飾)簡直就是個作詞天才,對用字遣句擁有相當敏銳的直覺,和艾利斯的邂逅,深深觸動她的心弦,而她也燃起艾利斯對創作的信心…。雖然兩人在鋼琴前的合作,擦出神奇的化學效應,但蘇菲卻害怕再談感情,特別是看來很像花心蘿蔔的艾力克斯。他們將如何面對彼此的恐懼,並在音樂中找到答案呢? 


還沒看之前就已經先被電視上播放的主題曲吸引了
不只是旋律好聽
也更驚訝的是休葛蘭親自演唱
而這部電影真的能讓人心情很好
一開始播放就是爆小子的MV
非常好笑
看完電影嘴角都還是微笑著的
還有電影裡的曲子非常好聽
超級推薦電影原聲帶!
舊時年代歌曲也有另一番風味
除了主題曲外
最喜歡Dance With Me Tonight

It's been so long
Since I've known right from wrong
Got no choice
Sometimes I just sit down and sob
Wondering if anything will go right
Oh will you dance with me tonight?

When the Sunday nights
I feel a hole down in my heart
Put on some shoes
Come down here
And listen to the blues
Wondering if anything will go right
Oh will you dance with me tonight?

I'm looking at you, you're looking at me
We're the only two off the dance floor
Do you see what I see?

Two long goodbyes
Working in harmony
I'd make for a decent time
So get up and dance with me

I know that it seems that the grass will grow
Better on the other side of the barbwire fence
But that other side is not in sight
So I'm fine with what I have now
If you'll dance with me tonight

What's the point of life if risk is just a board game?
You roll the dice but you're just hoping that the rules change
What's the point if you can't bring yourself to say
The things you want to say
Like dance with my tonight




Alex
休葛蘭在爆小子的造型
真的非常可愛



雖然過氣但風采依舊的師奶殺手~



超好笑的電臀舞
地瓜葉怎麼也模仿不來:P
(大概就是後面那位爸爸那樣)



聽說休葛蘭為戲惡補鋼琴
戲裡隨性的自談自唱都是苦練來的
頓時很敬佩他
加上電臀舞也迷倒我了
從此開始喜歡休葛蘭
(之前的幾部我都覺得休葛蘭有「壞人氣息」 不喜歡)



Sophie
怪怪的傻大姐女孩



Drew其實是被評選為全美最性感女星喔
我想應該是她的甜美氣質吧



很特別的配角
她的歌曲有著濃濃宗教味道
作風也很搞怪
主題曲的印度版真的很特別!!
可惜沒有收錄(不過收錄的話應該會讓人聽不下去吧)
不過我滿喜歡這位女演員喔
我覺得她很可愛:)



原來正式版的主題曲是她唱的!
詮釋的很不錯耶
我也很喜歡他們在台上對唱的這一幕
放棄搞怪的卡羅唱起情歌來令人耳目一新


Way Back Into Love

I've been living with a shadow overhead
我一直被陰影籠罩著
I've been sleeping with a cloud above my bed
陪伴我睡在床上的也只有烏雲
I've been lonely for so long
我已經孤零零的好一陣子
Trapped in the past, I just can't seem to move on
困在過往的我似乎沒辦法向前邁進

I've been hiding all my hopes and dreams away
我把所有的願望和夢想藏起來
Just in case I ever need them again someday
就怕有天我可能會再需要它們
I've been setting aside time
我不停推開時間
To clear a little space in the corners of my mind
好在內心的角落清出一點空間

All I want to do is find a way back into love

我想要的只不過是重新找到愛
I can't make it through without a way back into love
如果不把愛找回來 我想我沒辦法撐下去
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine

抬頭仰望夜空 但是星星們不肯閃爍
I've been searching but I just don't see the signs
不停的尋找但還是找不到任何幸運的預兆
I know that it's out there
我知道愛就在某個地方
There's got to be something for my soul somewhere
那裡一定能讓我再找到我的靈魂伴侶

I've been looking for someone to shed some light

我一直在找個人讓激盪出我生命中的光彩
Not just somebody just to get me throught the night
而並非又只是段一夜情
I could use some direction
我需要一些指引
And I'm open to your suggestions
我會擁抱你給我的建議

All I want to do is find a way back into love

而我想要的就是重新找到愛
I can't make it through without a way back into love
沒有愛我想我真的沒辦法撐過下去
And if I open my heart again
如果我再次打開我的心房
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end
我想我會很希望你就會是這段故事的結局

There are moments when I don't know if it's real
有很多時候真的不確定這一切是不是真的
Or if anybody feels the way I feel
是不是有人跟我一樣有相同的感動
I need inspiration
我需要一點啟發
Not just another negotiation
不是另一次討論商量

All I want to do is find a way back into love

我要的就是重新找到愛
I can't make it through without a way back into love
沒有愛 我真的沒辦法撐下去
And if I open my heart to you
如果我對你打開心房
I'm hoping you'll show me what to do
希望你能告訴我該怎麼做
And if you help me to start again
如果你願意幫我重新開始
You know that I'll be there for you in the end
你會知道我定會陪伴你走到故事的終點


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 breezesmell 的頭像
    breezesmell

    你所不知道的。我

    breezesmell 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()